9 maj

Ursäkta för dålig uppdatering, har inte haft så mycket att skriva om och så har ja inte haft den orken.. Men nu ska ja skriva en litet inlägg! :)

Men iallafall, idag har varit en bra dag! Vaknade 12.30, så alltså en riktig sovmorgon som jag har längtat till såååå länge!!! Sen så vart det bara att slappa ett tag till och sen så ville Wille ut, så jag tog med han på en med han på en promenad runt byn, vart ca 45 min, stannade även vid affärn och bytte ut trisslotterna, vann på två stycken av fyra så det vart två trisslotter till, och ena av dom vann vi även 25 kronor på, men den for vi int å bytte! ;)

Sen så har vi storrensat Wille också, både kammat, borstat, duchat, klippt han lite och så har vi använt underullskammen å klippt klorna! Kan säga att vi fick bort  ungefär en hund hår. Högen var nästan lika stor som Wille, men nog vart han fin alltid!

Sen fick Wille följa med familjen till mormor å morfar och där fick han träffa mina kusiners hund, blandning mellan, rottweiler, dobberman och schäfer  så man var lite rädd. För Ruff som deras hund heter är ganska flamsig, och hoppar och slår med tassarna så dom var inte lösa. Han är 6 år nu och beter sig som en 6 månaders valp... 

Och nu ligger Wille i sin fåtölj och ser på ishockey, har en trött hund här hemma.
Måste även tillägga att på promenaden så varken skällde eller drog han! Kan lova att jag är sjukt nöjd och glad! :)

 
(Lite mystiskt ljus tycker ja det är på bilden, men slänger in den endå, så int de blir ett bildlöst  inlägg;) )



Kommentarer
Postat av: Lina

Vad härligt med en alldeles ren hund. :)



Kul att det gick så bra på promenaden!

2010-05-11 @ 18:56:30
URL: http://www.sheltietassar.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0