Stugan

Jag skrev i förra inlägget att jag for till stugan, alltså i lördags, och det vart inte bara över natten. Vi vart kvar där tills idag, kom hem för en halvtimma sen ungefär. Det var första gången man sovde i stugan, men absolut inte den sista! Det var jätteskönt att vara där ute, man tog det lungt och solade. Har tillochmed blivit lite brun, ett stort + :) Jag tänkte bada och jag tycker det räknas.. Vattnet var inte kallt eller så utan jag hatar fiskarna... Dom dära småå spiggen kommer i massor och är vid fötterna, såååå äckligt, klarar inte av det. Och så är botten skit äcklig..! Men det blir fort djupt så om man går på botten och står ut med spiggen i 5 steg så kan man börja simma, men då är det ett annat problem, när man väl har börjat simma och kommit en bit så är det alger som sticker upp och det är ju värre än värst. Känns som om dom tar tag i benen och drar ner en. Men jag måste ta ett dopp någon gång där i sommar. Eller försöka!
Wille tyckte nog iallafall det var skönt att bada, eller bada och bada, han gick en bit ut i vattnet. Fick svalka av sig lite.

Imorsse så duschade jag av han och kammade han. För han ska trimmas, eller han trimmas nu. Dom skulle vara där klockan 13.00. Han kommer inte bli sig lik, han kommer bli mycket mindre på huvudet och runt halsen. Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte han blir så fin efter han blivit trimmad, finast är dom när det gått många veckor eller som han är nu, långhårig. Men de blir nog bra! :)

Jag har tänkt på lite saker. När man ropar in hunden och vill att den ska gå bredvid sig, hur gör ni då? Gör ni så att:
1. Hunden springer på din högra sida och svänger så den hamnar på din vänstra sida, alltså hunden springer runt dig.
2. Hunden springer på din vänstra sida på en gång och gör en "krok" så den hamnar rätt, alltså hunden springer mot dig och bara vänder upp.

Ja, jag hoppas ni förstår hur jag menar, men jag suger verkligen på att förklara.. :] Men svara gärna hur ni gör!

Jag har även tänkt att köpa in lite saker, tunnlar, den "vanliga" och den med släp + ett slalom. Ska köpa hinder också, men det är ingen bråska att köpa in det, man kan fixa lite hinder av det man har här hemma. Ska även ta mig i kragen nu och bli medlem i SHU. Då kan jag fara till klubben och träna, om jag tar mig dit då, villsäga..

Men vart ska jag köpa detta? Jag vet ju att allt finns på rusta, men är dom bra? Håller dom länge?
Eller finns det något annat ställe som är bättre, billigare?


Kommentarer
Postat av: Jennifer med Tyra och Minna

Hej, jag gör gärna ett länkbyte :)

// Jennifer, Tyra, Minna

2010-06-29 @ 15:00:25
URL: http://workingpaws.weebly.com
Postat av: Sandra

Jag köpte hinder till min syster i födelsedagspresent från Rusta (de hade rea för några veckor sedan). Tunneln där verkar bra iaf, lätt att få ihop och så. Hinderna vet jag dock inte, har inte provat dem.

2010-06-29 @ 20:45:58
URL: http://tintura.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag har slalom,tunnel,platta tunneln från rusta. Dom är helt okej. Bara att pinnarna som man stoppar ner i marken på slalomet kan böja sig ganska lätt. Men hopphinder vet jag inget om utan jag köpte ett till slalompaket och gjorde hinder va dom. Då får man 4 hinder för 300 kr ist för 4 hinder för 600 kr om man köper hindrerna som finns. Platta tunneln funkar inte så jätte bra för mig, Då släpet är vääldigt långt och Tyra typ rullas in i den på något sätt när hon springer igenom. Men vanliga tunneln är bra. Ska ta och köpa ett däck också :)

2010-06-30 @ 16:30:26
URL: http://workingpaws.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0