Platsliggning och ligg.

Idag tränade vi på platsliggning, och det gick riktigt bra!
Började med att vi tränade på ligg, som han har jättesvårt för och det gick väll sisådär, kunde ha gått bättre men vi får fortsätta att öva, men han var glad. =) Sen så började vi med platsliggningen, gjorde så att jag sa att han skulle lägga sig (där fick vi också träna "ligg", så det är bra.) och så sa jag stanna, tog tid och så backade jag kanske 10-15  meter, cirka. Började och berömma vid 20 sekunder, gick galant, låg stilla hela tiden! Utökade till 45 sekunder, och lika dant där, han klarade det galant, sen vart det 1 minut, å  han klarade de! Alla utom en (1) gång, men so what! Sen hann vi inte längre, en kompis kom, och hon är inte specielt hundtränar sugen.. Tyvärr. Fast hon har en hund, tycker ja är tråkigt. Kunde ju träna tillsammans ju.

Åh, kan ni tänka er! Imorgon är det midsommar!!!! Tänk va tiden går fort. Det blir iallafall å vara hemma med familjen och äta, vi kommer få främmande men efter de så drar ja till en kompis eller så kom hon hit, vi får se hur vi gör. :)
Men nu måste jag hjälpa till och städa lite här hemma... Får väll se om ja överlev :]

Tyvärr blir det ett bildlöst inlägg, måste skaffa mer bilder, SOMMAR BILDER! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0