Agility och lydnad

Jag är så nöjd över lillkillen! Gick ut på gården och tänkte träna lite agility samt lydnad, vilket jag gjorde. Började med lydnaden, körde "hit", "sitt", "stanna" och "ligg". "Hit" kom han nästan alltid på, men jag är väldigt gla ändå, grannen var ute på deras altan så det var som ett stör moment, dom hade besök också. :)
"Sitt" och "stanna", det kan han super bra, iallafall här hemma, lär väll bli ändring när vi börjar på klubben..
"Ligg" funkade faktiskt också bra idag!
Alltså, för att sammanfatta det hela så gick lydnaden otroligt bra! Jag ska fortsätta med dom hära momenten tills han kan dom helt. Och då kommer han kunna det i sömnen, ja lovar er!

Då till agilityn. Vi provade på hoppet och lite slalom. Jag filmade när han hoppade, men jag kan inte lägga in filmen ikväll, får se om jag hinner göra det imorgon och om jag hittar sladden.
Men iallafall så gick det också bra, för att vara första gången vi gjorde det. Hade ju såklart inte på någon höjd, det var kanske ca 10-20 cm. Gjorde så att jag gick framför hindret med Wille med mig, sa att han skulle sätta sig och så gick jag på andra sidan och så "já" alltså att han får börja, och sen "hopp". Vet inte om det är rätt, så säg till om det är fel.. Vill ju inte göra fel direkt.
Sen till slalomen. Jag ställde upp 4 pinnar.  Men det gick väll sisådär, men jag vet inte hur jag ska göra? På detta så "lockade" jag han genom och berömde när han gjorde rätt, och när han självmant gick igenom. Men jag kanske bara ska köra med 2 från början. Och köra som ingångar. Tror jag gjorde ett misstag där, men aja..
Vi får göra om och göra rätt.

Bad pappa att följa mej till rusta idag, och då köpte vi agility sakerna, eller bara ett hopphinder och slalomet. Vi ska fara in nästa månad och köpa mera saker. Kanon säger jag bara!



Kommentarer
Postat av: Eva

2010-07-30 @ 10:39:48
Postat av: EVA

2010-07-30 @ 10:41:13
URL: http://S
Postat av: Tessan

Otroligt bra blogg :)

2010-07-30 @ 10:56:22
URL: http://tessanaslin.blogg.se/
Postat av: Anonym

De föregående kommentarerna var jag med, gick inte riktigt innan :/ men nu så!

Så söt hund du har, mycket fin svart färg på han! :)

så bra att lydnaden går bra för er! Med slalomet är det bra att börja med två pinnar från början som du säger för då lär de sig korrekt vilken ingång de ska ta ( då höger sida). Även är det bra att börja från olika håll och de olika sidorna med två pinnar och se att hunden verkligen kan att den ska in från höger var hunden än kommer ifrån, sedan lägger man på två pinnar och fortsätter så (detta är vad jag har läst i bok och lärt mig från andra, kurs ska jag gå i höst) Jag tycker att hopp träningen verkar bra :) fortsatt lycka till med träningen!

Hälsningar Eva med sheltien Elsa

2010-07-30 @ 11:00:59
URL: http://Sheltiedog.hundbenet.se
Postat av: Lucke

Tjabba! Vad göres? :)

2010-07-30 @ 11:12:52
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: lova

naw söt !

2010-07-30 @ 11:13:26
URL: http://lowah.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Vad fin han är :D

2010-07-30 @ 11:29:06
URL: http://nattstad.se/cecilies

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0