En tur med båten

Idag har vi varit på en liten liten strand, kom hem för en timma sen. Var inte många där alls, det var vi + 2 familjer till, ett tag så var det bara vi. Jag badade för första gången i år, eller doppade mig rättare sagt! ;)  Var inte så jättefarlig botten men när det vart djupare vart det äckligare botten, så vart bara en snabbis för mig.

Men
vi fick ett problem när vi åkte båt dit.. Bensinet tog slut.. Och vi fick ro! Som tur var så var vi inte så långt till badplatsen, men närmare så bodde Tommy (?) tror jag det var och så skulle vi fråga om vi fick låna bensin, visst fick vi det, men det var cirka 2 liter som dom hade.
Men när vi var på stranden så var Emmas klasskompis där med sin familj och då for Roger (som hans pappa heter) och hämtade bensin, sen efter en timma kanske så begav vi oss hemåt, skönt att inte behöva ro tillbaka! Var ju kanske långt också.
Nästa gång ska vi ta med oss Wille då det inte verkar vara så många där, man vet ju inte om det är någon hundrädd där, och då är det lite onödigt att skrämma dem. Då kan han få bada också, om han vill, han har aldrig gjort det, bara gått ned en bit till benen, tror han är lite fjaskig för vatten..!

Nu väntas mat, grillat som vanligt, haha!
Imorgon ska vi fara hem, mamma fyller ju år på onsdag och hon ska ha kalas, hon blir ju 40! Men på torsdag så far vi till stugan igen. Ska börja träna ordentligt på lydnaden nu, bättre att lära han det först ordentligt innan man börjar med agilityn, man måste ju ha pli på hunden inne på agilityplan så!

Men ska bli medlem i SHU i veckan, det är typ bestämt! Och imorgon kommer Amanda ut hit också ett tag, innan vi far hem, ska bli kul och träffa henne igen,  inte för det var så jättelänge sen men! Hoppas hon tar hit Soya också, (En dvärgschnauzer tik, ca 2 år, salt&peppar) roligt för Wille.

Nu till en tråkig händelse.. Min kamera (Nikon D40) har gått sönder? Vet inte vad som hände med den.. Jag bara fotade med den och så slutade auto skärpan att funka. Blir att fara å lämna in den på lagning om det går. Annars är det bara att skaffa en ny, som jag dock inte har råd med. 
Hoppas det går att laga.






Kommentarer
Postat av: Isabelle Almqvist

SV: Vad roligt att ni ska börja träna (och tävla?) lydnad! :D Det är sjukt kul när man kommer in i det.

Jag ska länka dig genast nu med! :D

2010-07-11 @ 22:52:45
URL: http://www.herdingdogs.se
Postat av: Lina

Härligt med dopp!



Hoppas verkligen att kameran går att fixa! Inte roligt när något går sönder.



Lycka till med lydnaden!

2010-07-12 @ 22:56:23
URL: http://www.sheltietassar.weebly.com
Postat av: L

aww vilken charmig bild! :')

2010-07-16 @ 02:12:52
URL: http://sistern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0