26 april

Kom nyss in efter en timmas promenad med Wille nu. Han gick jättebra, han skällde inte på någon eller lät för den delen inte heller. Jag försökte avleda han varenda gång han försökte, även om han inte gjorde något så tog jag kontakt med han och så fick en massor av beröm! Var så kul att han inte gjorde några "utfall" (nu lät det som han värsta var agressiv, men så menar jag inte!) men det kändes mycket bra!

Han drar ju fortfarande och jag vet inte hur jag ska göra för att han ska sluta? Ni får jättegärna komma med tips och råd, det uppskattas väldigt mycket! :)

Jag har tänkt att bli medlem i Sveriges hundungdom, någon som vet om dom är bra?
Men det blir nog bra endå, då blir det Umeå hundungdom och Umeå hundbruksklubb också, då kan man fara ner till klubben och träna.  Ska även ta och gå en vardaglydnads kurs, är alltid bra att gå.

Är det någon som är bra på att göra en header? Skulle behöva lite hjälp att göra en.

Men nu ska jag gå å mysa lite med vovven min!
Ha det bra!
              


Kommentarer
Postat av: yeeyeeh,,,,..

när en hund ''drar'' när man är ute å går,

så ska man direkt stanna.



så alltså, om hunden drar i kopplet, så stannar du.

hunden tittar säkert bak på dig, och ni fortsätter gå.

så får man upprepa flera gånger, sjukt jobbigt men dom lär sig troligtvist! :)

2010-06-30 @ 16:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0